کتاب دل نکته های معلم بازاریابی

اثر پرویز درگی از انتشارات بازاریابی-کتاب هایی که زندگی شما را دگرگون خواهند کرد

بازاریابی عبارت است از کسب خشنودی مشتری به شیوه‌ای سودآور به طور مستمر بهتر از رقبا، با تکیه بر سه کلمه‌ی شناسایی، شناساندن و خشنودی. این آخرین و جامعترین تعریف از بازاریابی است که با آموخته‌هایم از اساتید و دانشگاه بازار ساخته‌ام . امروزه دیگر رضایت مشتریان، موفقیت در بازار را تضمین نمی‌کند چون تعداد شرکتها و سازمانهای یک صنعت خاص که می‌تواند رضایت مشتری را سبب شوند روبه فزونی است. اما تعداد اندکی از آنان می‌توانند مشتری را به درجه خشنودی برسانند. پس متمایز بودن و شناساندن شایستگیهای کلیدی بیش از هر زمان دیگر در عرصه‌ی رقابت اهمیت یافته‌اند تا در راستای خشنودی سازی مشتریان گامهای مؤثر‌تری برداریم و در معرض دید و توجه مشتریان باشیم. به همین جهت است که اقتصاد توجه، معنا و مفهوم می‌یابد. • تعاملات علوم مختلف و توجه بیشتر به علوم بین رشته‌ای سبب خلق راهکارهای تازه در عرصه کسب‌وکار شده است و رشته‌هایی چون اقتصاد بازاریابی که از تعامل بین رشته‌ای کل نگر اقتصاد، و رشته‌ی جزء‌نگر بازاریابی به وجود می‌آید، تا به فراگیران خویش جامعیت‌نگری بیشتر و نگرشی سیستمی در فضای کاربردی را ارائه دهد و سبب شود نبوغ بازاریابی آنان ارتقا یابد. تمام این شرایط و اقتضائات، مسئولیت دست اندرکاران و بخصوص انسانهایی را که بین دو دانشگاه علوم و دانشگاه بازار فعال هستند ، بیشتر می‌کند. راه موفقیت، پیوند زدن آموزه‌ی دانشگاه‌های بازار با مفهوم‌سازی و یافته‌ها و نتایج دانشگاههای علوم است بی شک به کارگیری تمام توان فقط در یکی از این دانشگاهها ما را از جامعیت‌نگری و تجاری‌سازی و پیاده‌سازی مفاهیم علمی دور می‌سازد. • طبق تعریف دانشگاه هاروارد، موفقیت عبارت است از انتخاب اهداف بایسته و به کار بستن ابزار شایسته جهت تحقق آنها. و این امکان پذیر نیست مگر با تعامل بین دانشگاههای علوم و دانشگاه بازار. تعامل مهمترین عامل زیرساختی موفقیت است که با نگرش دو سویه بین درون و بیرون سازمان، هدفهای بلند مدت و کوتاه مدت، نیمکره‌ی راست و چپ مغز، و همچنین ایده‌های افراطی و اقدام عملی دست یافتنی می‌شود. تعامل بین حوزه‌ی اندیشه و حوزه‌ی عمل و گسترش فضای اعتماد برای پیش‌بینی آینده با درس‌گیری از گذشته و اتخاذ تصمیمات با ریسک کمتر برای بهره‌وری در زمان حال، ضرورت انکار ناپذیر است لازم است نوع نگاه و اجرایمان را که در گذشته سبب ساز موفقیت‌مان شده‌اند، را مورد بازنگری قرار دهیم و با اقتضائات عصر حاضر راست آزمایی کنیم و بدانیم آنچه موفقیت کنونی ما را سبب شده، است موفقیت آینده‌مان را تضمین نمی‌کند. نگاه سیستمی و جامع و همه جانبه با ریسک پذیری آگاهانه، لازمه‌‌ی توفیق عصر حاضر است. • خدای قادر را شاکرم که در سالهای اخیر این نگرش روبه‌رشد است و فعالان حوزه‌ی کسب‌وکار با حضور در کلاسهای آموزشهای مهارتی، و مدرسین دانشگاه با حضور در حوزه‌ی کسب‌وکار، فاصله‌های موجود را کم کرده و حاصل آن، توفیقات بیشتر بوده است. صنعت مشاوره، تحقیقات بازار و نشر در حوزه‌ی بازاریابی رشد چشمگیری نسبت به قبل داشته است و تمام اینها حاصل تلاشهای فعالان مربوطه است که جا دارد از تمام این عزیزان ممنون باشیم. • در کنار کتابهای متعدد من که در دسترس علاقه‌مندان و اهالی بازاریابی ایران می‌باشد از چند سال قبل بنا به توصیه‌ی یار آسمانی شده زنده یاد دکتر وفا غفاریان، نوشته‌های پراکنده‌ی خود را در مجموعه‌ها‌ی تحت عنوان "دل‌گفته‌ها و دل نوشته‌های معلم بازاریابی" گردآوری و سپس با کتاب "یادداشتهای معلم بازاریابی" آن را ادامه دادم و حالا سومین اثر از این مجموعه را با نام "دل‌نکته‌های معلم بازاریابی" تقدیمتان می‌کنم. و امیدوارم که همچون کتابهای گذشته مورد توجه‌تان قرار گیرد.


خرید کتاب دل نکته های معلم بازاریابی
جستجوی کتاب دل نکته های معلم بازاریابی در گودریدز

معرفی کتاب دل نکته های معلم بازاریابی از نگاه کاربران
کتاب های مرتبط با - کتاب دل نکته های معلم بازاریابی


 کتاب چرا دودل بودن آن قدرها هم بد نیست؟
 کتاب انسان سالاری
 کتاب انسان سالاری
 کتاب توسعه مهارت های کوچینگ
 کتاب توسعه مهارت های کوچینگ
 کتاب جایی که شکست خورده ای،به دنبال شادی نباش